شناخت انواع فرش از نظر سایز و اندازه شناخت انواع فرش از نظر سایز و اندازه
شبکه ای برای اطلاع رسانی و اموزش و خرید و فروش در فرش و تابلو فرش دست بافت ایران
آپلود عکس'); background-repeat:no-repeat; background-position: center top;">
تاریخ : دو شنبه 29 آذر 1390
نویسنده : فراهانی

ابعاد فرش دست بافت

 فرشهای دست بافت به صورت کلی در ابعاد زیر عرضه می شود.اما ابعاد دیگر نیز بافته می شود که عمومیت ندارد.

 

1.ستونی:این سایز بیشتر در فرش های ابریشمی دیده می شود و ابعاد آن از 20در 90 سانتی مترتا سایز 40 در 110 سانتی متر دیده می شود

2.پشتی:این سایز بیشتر در فرشهای ابریشمی دیده شده وابعاد آن 60 در 90 سانتی متر می باشد.

3.زرع چارک:این فرش ها نیز بیشتر بافت استان قم بوده و ابعاد آن 80 در 120 سانتی متربوده و هم در ابریشم و هم در فرشهای کرک دیده می شود.

4.زرع نیم:این سایز فرش در کلیه بافت ها دیده شده و ابعاد آن به صورت معمول 100 در 150 می باشد اما در بافت نایین و کاشان این ابعاد 110 در 165 سانتی متر هم دیده می شود.

5.قالیچه:ابعاد این سایز فرش در بافت تبریز 150 در 200 سانتی متر می باشد اما در بافتهای نایین 135 در 210 سانتی متر و در بافت کاشان و اردکان 145 در 220 سانتی متر می باشد.

6.پرده ای: این سایز قالی فقط در بافت نایین مشاهده شده و ابعاد آن 160 در 240 سانتی متر می باشد.

7.شیش متری:این سایز یکی از پر مصرف ترین ابعاد فعلی فرش بوده و در کلیه بافتها دیده می شود و ابعاد آن 200 در 300 سانتی متر می باشد.

8.نه متری:این سایز نیز در همه مدل بافت دیده می شود و ابعاد آن 250 در 350 سانتی متر می باشد.

9.دوازده متری:این سایز فرش نیز در گذشته یکی از بهترین و محبوب ترین سایز های فرش بوده که به مرور زمان و کوچک تر شدن منازل مسکونی محبوبیت خود را از دست داده و درخواست برای آن کم شده و ابعاد آن 300 در 400 سانتی متر می باشد.

10.فرش های بزرگ پارچه و سفارشی بافت:این فرش ها معمولا در اندازه های 18 متری و 24 متری و 36 متری و یا به سفارش مشتری و به سایز دلخواه آن بافته شده و عمومیت ندارد.

11.فرش های گرد و بیضی:این فرش ها در همه سایزی دیده می شود.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: اطلاع رسانی و آموزشی , فرش شناسی , ,
برچسب‌ها: فرش , تابلو فرش , سایز , اندازه , اندازه فرش , اسم فرش , شناخت فرش , آشنایی با فرش , ستونی , سایز ستونی , فرش ستونی , پشتی , فرش پشتی , سایز پشتی , زرع چارک , سایز زرع چارک , فرش زرع چارک , قم , ابریشم , فرش ابریشم , فرش کوچک , زرع و نیم , فرش زرع نیم , قالی زرع نیم , قالیچه , ابعاد , اندازه قالیچه , سانت , سانتی متر , شیش , شیش متری , شش , شش متری , فرش شش متری , فرش شیش متری , قالی شیش متری , نه , 9 , نه متری , 9 متری , فرش نه متری , فرش 9 متری , 12 , 12 متری , دوازده , دوازده متری , فرش 12 متری , فرش دوازده متری , قالی 12 متری , قالی دوازده متری , سفارشی , سفارشی بافت , ابعاد , گرد , فرش گرد , فرش بیضی , فرش خاص , فرش تک , فرش بی نظیر , فرش جالب , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


آخرین مطالب

/
با سلام به وب سایت شبکه فرش ایران خوش آمدید در این سایت ما سعی میکنیم پلی ارتباطی بین شما و فعالان فرش دست بافت ایجاد کنیم همچنین این وب سایت خدمات رایگانی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد امید است با نظرات سازنده خود ما را در افزایش کار ایی این سایت کمک کنید با تشکر مدیریت سایت